Tagi

majonez szybki sposob

Wcześniej robiłam majonez mikserem, zajmowało to około 10-15min. Dwa miesiące temu dostałam nowy blender z trzema prędkościami i w końcu mogłam zacząć robić go w niecałą minutę (mój stary blender miał tylko jedną predkość i chyba był za słaby bo majonez nigdy mi nie wychodził tą metodą).

Składniki

1 jajko

250ml oleju

1 łyżka octu

1 czubata łyżeczka dobrej musztardy

sól, pieprz

Etapy przygotowania

1. Wszystkie składniki dodajemy do wysokiego pojemnika (u mnie pojemnik od blendera). Czekamy aż jajko opadnie nam na dno. Wkładamy blender do konca pojemnika. Włączamy na najwyższe obroty, nadal pozostawiając go na samym dole, po około 10s możemy zacząć unosić blender po mału do góry nie wyłączając go. Zacznie nam pięknię gestnieć. Następnie przyprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Im więcej oleju tym majonez będzie bardziej gęsty.

Na początku możecie sprobować z 1 1/2 łyżeczki octu bo może 2 łyżeczki to będzie dla Was za dużo.

